Samostanski vrt — baščom ga u Bosni obično zovu, ponos je časnih sestara. A njihov ponos, ponos cijeloga samostana. Pored lijeha luka, mrkve, peršina, celera i graha, krastavaca i rajčica, između kupusišta i krumpirišta, nasadi su divnog cvijeća. Vidljiv iz vlaka koji prugom uz ogradu prolazi, vrt posta nadaleko poznat. Putnici se naginju da ga pogledom kroz vagonski prozor uhvate i za trenutak uživaju tu zemaljsku ljepotu nastalu marom onih koji u nebo vjeruju. I željezničari su tvrdili kako od Sarajeva do Broda ljepše bašče od te visočke nema nigdje.
Kada je tridesetih godina onoga vijeka i pred zgradom konvikta malo pomalo počeo zelenjeti, listati i cvasti vrt — među sestrama—vrtlaricama nasta takmičarstvo. I trajalo je sve dok nova vlast ne oduze zgradu konvikta s pripadajućim zemljištem. Izgubiše tako fratri teniski teren ograđen visokom žičanom ogradom, malo i veliko nogometno igralište na kojima su odigrane burne utakmice između konviktoraca i sjemeništaraca, te najzad i vrt, a s njime dugogodišnji trud konviktorske vrtlarice sestre Zdravke.
Dokle je takmičarski duh išao i do čega je mogao dovesti, teško je dokučiti kada su u pitanju časne sestre. Ni jedna ni druga, ni sestra Eduarda ni sestra Zdravka, nikaka ne bi priznale iako se u njihovim dušama, dušama ženskim, kao nametnik nastanio cvijet ljubomore.
Posvećujući se sad više povrtnjaku, sad više cvijetnjaku, zaticale su one tamo samostanske stanare i đake koji vole s biljem drugovati. Tamo su, uz vrtnu živicu, stariji fratri obavljali svoje redovite dnevne šetnje i tamo su mogle čuti, ako su slušale, razgovore koje oni vode. Bilo je onih koji su zabadali nos u vrtlarski posao, ali šutnjom bi ih one otjerale, baš kao što žene svjetovnjakinje nametljive muškarce tjeraju vikom.
Sestra Eduarda znala je i podviknuti:
»Tiho, tiho! Nemojte mi naljutiti cvijeće!« Bila se osvjedočila u osjetljivost i svojeglavost nekih biljnih vrsta.
Među ljiljanima, cvjetovima bez kojih nijedan franjevački cvijetnjak nije pravi cvijetnjak, nižu se jedan za drugim nizovi nevena i maćuhica. Onda na red dolazi ostalo cvijeće, cvijeće crkveno, cvijeće grobljansko — sve oholo i zahtjevno: perunike, strelicije, glicinije, krizanteme i hortenzije. Daleko od njih i njihove taštine nezaboravak s čuvarkućom pravi društvo. Bijeli karanfil i bijela gladiola — cvjetovi smrti, drže se po strani; teškim svojim mirisom bijeli karanfil pritišće ostale mirise koji potocima teku i sveudilj se prosipaju.
Dugo je sestra Eduarda zadržavala pravo da sama siječe vrtno cvijeće. Zato sestra—sakristanka, zadužena za ukrašavanje crkvenih oltara, molećivim prstom, bez ijedne izgovorene riječi, upire prema pupoljku ovom, prema cvijetu onom, i strpljivo čeka da odabrane primjerke posiječe ili poštedi ona koja ih je odgojila.
Vrelo: Dragan Pavelić, "Le Chapelet de Visoko", str.10-12